Zadaniem uczennic było zebranie i zapisanie jak największej liczby zwrotów/wyrażeń obecnych w naszej lokalnej gwarze, nieobecnych w polszczyźnie ogólnej. Projekt rozpoczął się od badania historycznych i kulturowych korzeni regionalnych zwrotów, co pozwoliło badaczkom nie tylko zgłębić lokalny dialekt, ale także zrozumieć, jak język odzwierciedla historię i tożsamość społeczności. Następnie, w ramach projektu, przeprowadzono wywiady z mieszkańcami, zbierając regionalne słownictwo i zwroty, a także ich znaczenia i kontekst użycia. Kolejnym etapem było opracowanie słowniczka, który zawiera definicje i przykłady użycia oraz informacje o osobach posługujących się tymi wyrażeniami. Innowacja pedagogiczna dla trzeciej klasy liceum, polegała na opracowaniu wykazu regionalizmów właściwych dla Lidzbarka i okolic była projektem łączącym naukę o języku z lokalną historią i kulturą.
Prezentacja projektu w załączniku:
Opiekunką projektu była polonistka Paulina Sekita