6 października 2021 roku w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Działdowie odbyło się spotkanie szkoleniowe dla doradców zawodowych Powiatu Działdowskiego dotyczące tematu: „Wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wyborze dalszej ścieżki edukacyjno- zawodowej”.
Katarzyna Tomaszewska, psycholog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Działdowie, przedstawiła sylwetkę ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz postawy i rolę rodziców jaką odgrywają w wyborach edukacyjno-zawodowych swoich dzieci.
Iwona Karkut, doradca zawodowy w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Działdowie, przedstawiła w jaki sposób pracować w doradztwie zawodowym z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak planować działania doradcze w pracy z uczniem i jak współpracować z rodzicami. Zaprezentowała przykładowe metody i narzędzia pracy w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.
Podczas spotkania swoje doświadczenia oraz jakie wsparcie udzielają uczniom pedagodzy i nauczyciele kształcenia zawodowego przedstawiła Edyta Jędrzejewska, pedagog i doradca zawodowy w Zespole Szkół w Malinowie. Szkoła kształci w zawodzie najwięcej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w naszym powiecie.
Spotkanie podsumował Wojciech Lipka, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Działdowie podkreślając, że rośnie liczba uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach, a wkrótce na rynku pracy. Zwrócił uwagę na potrzebę współpracy z rodzicami, instytucjami samorządowymi oraz pracodawcami. Zapewnił, że nie jest to ostatnie spotkanie dotyczące omawianego tematu.
Uczestnicy warsztatów mieli możliwość podzielania się własnym doświadczeniem i spostrzeżeniami z pracy z uczniami i współpracy z ich rodzicami. Doradcy uczestniczący w warsztatach otrzymali materiały dydaktyczne do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, pomocne do realizacji działań w zakresie doradztwa zawodowego w szkołach.
Warsztaty zorganizowali i przeprowadzili pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Działdowie.
/zdjęcie główne przedstawia grupę siedzących osób/